Hoppa till innehåll
Ammeråns-Gesundens Fiber ekonomisk förening
Ammeråns-Gesundens Fiber ekonomisk förening

Ammeråns-Gesundens Fiber ekonomisk förening

Alltid uppkopplad med AmGeFiber

  • Om föreningen
    • Årsstämma 2022
    • Årsstämma 2020 med ”social distansering”
      • Föreningsstämma 6 juni på Höggården
      • Föreningsstämman 2020 genomförd
      • Årsstämma 2020
      • Föreningens stadgar
      • GDPR
    • Årsstämma 2019
    • Årsstämma 2018
      • Nya ledamöter i styrelsen
    • Årsstämman 2017
      • Styrelsen
  • Medlemskapet
  • Dokument
  • Vår ekonomi
    • Ny ekonomiadministration
    • Betalningspåminnelse och inkasso
  • Vårt nät
  • Felanmälan tjänster, avgrävning
  • Kontakter
    • Styrelsens login

Verksamhetsberättelse_20

Verksamhetsberättelse_20

Inläggsnavigering

Föregående inläggFöregående Verksamhetsberättelse_20

Kontaktperson Contrado

Vid frågor om fakturor och andra ekonomiska ärenden, kontakta Daniel Wilhelmsson på Contrado, telefon 063-10 98 00.

KONTAKTUPPGIFTER

För att vår faktureringstjänst ska kunna fungera smidigt är det viktigt att vi har rätt adress. Kom ihåg, har ni flyttat eller bytt faktureringsadress så är det viktigt att först kontrollera att vi fått den nya adressen.
Gör det via mail, pappersbrev eller via ett telefonsamtal till Lena Holmgren, uppgifterna finner ni nedan.

Lena Holmgren
Klockarvägen 15
844 51 STUGUN

Mobil: 070-255 4537
e-post: holmgrenlena@yahoo.se

OBS!!! Ändring avtal görs endast 4 gånger/år!!!

Telia kräver tyvärr att vi ändrar avtal endast 4 gånger per år.
För att man ska göra ändring från öppen fiber till kollektivavtal eller tvärtom, krävs då att vi får in uppgifter om detta senast en vecka innan förfalloveckan så att vi hinner skicka in dessa uppgifter till vår paraplyorganisation i Bräcke. Rapportera in detta till oss senast nedanstående vecka:
Ändring kvartal 1: vecka 11
Ändring kvartal 2: vecka 24
Ändring kvartal 3: vecka 37
Ändring kvartal 4: vecka 48


Använd nedanstående blankett för detta:

Teckna kollektivavtal med föreningen eller välja öppen fiber

Skicka sedan in denna till vår kassör för uppdatering (Se kontakter), alternativt amgefiber@gmail.com

AUTOGIRO

Nu går det att ordna abonnemangsbetalningen via autogiro, läs mera här!

Felanmälan tjänster samt avgrävning

Problem med tjänster, vem vänder man sig till

Svar: Alltid till sin tjänsteleverantör. Har man kollektivt avtal ringer man Telia på 90200. Har man öppen fiber ringer man sin valda tjänsteleverantör.

Om man grävt av (Själv eller entrepenör), vad gäller? Vem anmäler man till

Vi vill tydligt trycka på att Ledningskollen alltid ska anmälas till innan grävning, annars kan man bli betalningsskyldig). Om du har grävt av en fiber eller tror att du på annat sätt kan ha skadat annan fiberutrustning så skall du som har åsamkat skadan felanmäla detta omgående genom att kontakta TeliaWholesale på 020-50 50 00. Föreningen får ingen information om sådana ärenden från varken TeliaWholesale eller Telia och kan därför inte heller lämna information till medlemmar om t.ex. när felet blir åtgärdat. Har du blivit påverkad av t.ex. en avgrävning och vill få information om när detta förväntas bli åtgärdat så kontaktar du din tjänsteleverantör. Har du kollektivavtalet via Telia ringer du 90 200. Har du öppen fiber så ringer du den tjänsteleverantör som du har valt.

Senaste inläggen

  • Föreningsstämma 10 april 2022 på Höggården, Höglunda 2022-03-28
  • Gott slut 2021! 2021-12-27
  • Underlätta inbetalningen med autogiro eller e-faktura! 2021-11-10
  • 326 anslutna fastigheter i nätet! 2021-10-20
  • Dubbel fakturering till kunder orsakar problem 2021-09-11

Kalender

maj 2022
M T O T F L S
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
« mar    

Arkiv

Meta

  • Logga in
  • Flöde för inlägg
  • Flöde för kommentarer
  • WordPress.org
GDPR Drivs med WordPress